söndag 6 april 2014

Ribbon or Bow

Idag visar jag ett inspirations kort jag gjort för Marvelous Magnolia och temat är Ribbon or Bow.
 
Jag har använt mönsterpapper från Maja Design och sedan byggt upp kortet med bl a spets, wellpapp, tyllband, pärlband samt kakservett.
 
Den söta stämpeln kommer från Magnolia och jag har färglagt med Distress Ink samt Distress Markers. På blommorna har jag lagt Crackle Accents och på spetsen har jag lagt Stickles Stardust. Runt motivet har jag strött lite av embossingpulvret Frantage.
 
 
Då jag älskar blommor har jag dekorerat med ett gäng sådana och även satt dit en dekorativ nål, metall clips samt en fjäril på staketet. 

Tack för att Du kikade in och ha en fortsatt härlig dag!

Kram







Med det här kortet vill jag delta i följande utmaningar:
Deep Ocean Challenge - #74 For a Friend
Stamp and create with Magnolia - #32 Spring Flowers
Lovely hÄnglar or sweet Magnolia - #91 Girls Only

5 kommentarer:

  1. jätteläckert kort. jag har tröttat på shabby inredning men shabby chic kort lär jag nog aldrig tröttna på =)

    SvaraRadera
  2. Men så sött!! Du är ju makalös på att göra dessa vackra kort som kryllar av blommor... Försöker verkligen öva mig på att smacka dit fler o fler blommor.. Men fastnar i det gamla vanliga ;-). Kram

    SvaraRadera
  3. WOW....this is absolutely breathtaking! Superb coloring and design!!!! Love, love this creation!

    SvaraRadera
  4. Absolutely beautiful, thanks for joining us at LHOSM Girls only challenge.
    Hugs Teresa xx

    SvaraRadera
  5. What a stunning card, so beautiful and so many lovely embellies. Wow!!!!
    Cuddles Jay x

    SvaraRadera