söndag 23 mars 2014

Doily

Jag använder ofta Doilies på mina kort, så det passade mig jättebra när jag skulle skapa ett nytt DT kort för Marvelous Magnolia då temat denna gång är just Doilies.
 
Jag har använt mig av mönsterpapper från Maja Design och sedan byggt upp kortet med Doilie, wellpapp, gasväv samt pärl tyllband.
 
Jag köpte den här Magnolia stämpeln för ganska längesen, men kom på att jag aldrig färglagt den, så det var dags för det nu tyckte jag :) När jag färglägger använder jag mig av både Distress Ink dynor samt Distress Markers. På spets och rosetter har jag lagt Stickles Stardust
 Jag gjorde en liten blomsterbukett som jag knöt ihop med ett rosa band. 
På andra sidan har jag satt några rosor och pyntebär. 
Den lilla glasflaskan har jag fyllt med rosa glitter. 

Tack för att Du kikade in och ha en fortsatt fin dag!

Kram







Med det här kortet vill jag delta i följande utmaningar:
Totally Tilda Challenge Blog - #92 Shaped cards only
Simply Magnolia - Bingo
Time for Magnolia Challenge - #50 Spring is in the air
Lovely hÄnglar or sweet Magnolia - #90 Flower Power


8 kommentarer:

  1. Ljuvligt! Här det total idetorka på kortfronten, det närmaste scrap jag gör nu är PL. Ska titta vidare hos dig och hoppas få lite pyssellust. Tack för din härliga hälsning. Kram

    SvaraRadera
  2. Wow your card is adorable Asa! Your colouring is awesome, the shape is stunning and love the finishing touches: the little bottle of glitter, flowers across the top and overstamped fence!
    Hugs Nicola xxx

    SvaraRadera
  3. This is just the most perfectly gorgeous card ♥
    I love the delicate colours, the shaped card, the image, and all your divine little embellishments.
    It's stunning!

    Thank you for joining us at Totally Tilda challenge.
    Big hugs
    Elaine xxx

    SvaraRadera
  4. So beautiful ...love hpw shabby it feels..lizzi simply magnolia

    SvaraRadera
  5. It's just gorgeous! Amazing details! I discover your blog and I love your fantastics creations! Hugs, Flo.

    SvaraRadera
  6. What a beautiful card!! Thanks for joining us at TFMC.
    Good luck!
    Neline

    SvaraRadera
  7. Detta kort tycker jag mycket om. Du är så makalöst duktig på detaljer! <3

    Svar: Tack för berömmet.

    Kram

    SvaraRadera
  8. Hi Asa, I popped back to say thanks for joining us at Simply Magnolia and hope to see you again for the next challenge!
    Hugs Nicola xxx

    SvaraRadera