lördag 6 juli 2013

Altrad burk

Jag fick en beställning för ett tag sedan på en altrad pringlesburk, och jag satt kanske 6 timmar för att färdigställa den. Jag älskar att fixa med detaljer och när man altrar kan jag verkligen få utlopp för det.
Jag har använt mönsterpapper från Creative Imaginations och jag har använt både fram och baksida. Den andra sidan syns där jag rivit upp papperet och placerat blommor i form av nejlikor och små rosknoppar. Jag har gjort en korsett genom att sätta öljetter på en bit svart wellpapp som jag sedan knytit ett svart sidenband i. Frimärkerna på den vänstra bilden kommer från Panduro, vilket även fjädern som sticker ut kommer från.
Mottagarens favoritblomma var just nejlikor, så det var ett önskemål. I nederkanten har jag fäst en dragkedja som kommer från Prima.
Fortsätter man runt så har jag fäst en die i form av en lyktstolpe samt en fjäril som jag stansat ut. Ordet Grattis kommer från en die från Rox Stamps. Om man tittar lite noga i underkanten så syns det  att jag fäst en bit washitejp i form av en linjal.
Lyktstolpen kommer från Whimsy Stamps och bredvid har jag fäst fler nejlikor samt en pin.

Vrider man lite till har jag fäst mitt stämpelmotiv och dekorerat runt med fler blommor samt en bit notpapper som jag snurrat och fäst emellan.
Motivet kommer från Phunnyface och jag har målat med Distresser. 
   
Jag har målat locket med svart akrylfärg och sedan dekorerat det med en bit papper, blommor, fjäril samt en liten glas flaska från Panduro som jag fyllt med glitter.

 
I locket fäste jag en tag där man kan skriva hälsningen.

Tack för att Du tittade in idag och ha en fin helg!

Kram

3 kommentarer:

  1. Men GÖTA PETTER såå läckra!!
    ÅHH du är ju otrolig, hur hann du göra detta på 6 timmar ;)
    Alldeles fantastiska, såå snyggt med dragkedjan.
    Tokgillar dom!!

    KRAM MAJSAN

    SvaraRadera
  2. Så himla fint och så vackert du har fått ihop alla fina detaljer :) Så snyggt där du har rivit upp pappret och placerat blommor! Dragkedjan är en så snygg detalj!! :)

    kram kram

    SvaraRadera
  3. Så otroligt snyggt gjort - minst sagt! Jag är mycket imponerad och jag beundrar din förmågan att skapa.
    Kram

    SvaraRadera