måndag 1 oktober 2012

Ett litet vintagekort

I helgen jobbade jag, så det var skönt att få vara ledig idag. Jag fortsatte på mina två beställningskort till två 50-åriga herrar. Medan det ena torkade, pysslade jag med det andra. De blev inte klara, men jag fortsätter en annan dag. 

Jag har ännu inte hunnit göra något julkort, vilket jag ser att många har börjat med. Men jag ska sätta igång så fort jag blivit klar med dessa. Snart jul - det var ju nyss!

Idag tänkte jag visa ett vintage kort jag gjorde för ett tag sedan. Jag älskar verkligen att göra dessa kort. Jag gillar det slitna, gamla med spets och krackelering som jag gör på dessa kort.
 
Jag har använt mig av en cremefärgad kortbas som jag klätt med papper från Bobunny. Wellpapp, vit krackeleringsfärg, beige spets samt gasväv är några av detaljerna på kortet. 
 
Jag har gjort denna variant på ett annat kort också, men tycker den blev så bra så jag gjorde det även på detta kort. Det är en tom charm som jag lagt en bit papper i samt siffrorna och därefter fyllt den med Crackle Accents för att få den att krackelera. Infärgningen med Vintage Photo på papperet gör att färgen flyter ut lite och skapar den rätta vintagekänslan.
Den fina vintagebilden kommer från ett klippark från Pion Design. Jag har lagt lite Stickles på blommorna, vilket inte syns så bra på bilden.
 
Jag har lagt lite blommor i hörnet som går i beige och vitt som jag lagt lite Crakle Paint på. Lite pärltråd som blivit min nya favorit. Bladen är gjorda med en die från Magnolia, som jag klippt och satt ihop till en stor bladhög.
En liten tag på högersidan fick prydas med lite snöre och pärlbandet igen. Några stämplar från Crafty Individuals fick pryda nederkanten.
Ett rivet hörn där jag lagt en bit textpapper bakom samt lite vit krackeleringsfärg.

Det blev många bilder idag, men det kanske kan väga upp för att jag inte uppdaterat så ofta på sistone!

Tack för att Du tittade förbi och ha en skön vecka, denna början på oktober!

Kram


 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar