söndag 15 juli 2012

Steget är taget...

Jag har inte riktigt kommit igång med pysslandet än. Satt lite grann igår, men hann inte färdigställa något. Men det kommer snart hoppas jag. 

För en tid sedan fick jag en beställning på ett bröllopskort. Det är alltid lika roligt att göra dem och det här var inget undantag.
Mitt kort fick gå i vitt med lite inslag av rött som i kärlekens färg. Papper kommer från Panduro vilket även pärl hjärtanen i hörnet kommer från. Ramen med text i är en die från Rox stamps.
Blommor i vitt och rött som är glittrade samt en liten hjärtcharm i underkanten.
 
Förutom pärl hjärtanen har jag även satt dit en pärlswirl som äntligen kom till användning.
Ett metallhörn i vitt fick dekorera högra hörnet och några rosor fick rama in stämpelmotivet.
Stämpelmotivet kommer från Lili of the Valley och är målad med Promarker samt Polychrome pennor. Slöjan och blombuketten är glittrad med Stickles Stardust. Runt motivet och i ramen har jag lagt några droppar av Pearl Maker.
Insidan är klädd med samma papper och brudparet finns i en ram som är gjord med en Nellie Snellen die samt några halvpärlor runt. I högra hörnet (syns dåligt på denna bild) har jag embossat en stämpel med texten Steget är taget, löftet är givet, glädje för dagen, lycka för livet.

Jag hörde att paret skulle gifta sig på fina Capri och jag hoppas de fick en underbar dag.

Tack för att Du tittade förbi och lämna gärna en rad efter dig så blir jag glad. Ha en fin vecka!

Kram



3 kommentarer:

  1. Åhh vilket fint kort!!! Underbart!!

    Kram Jessica

    SvaraRadera
  2. ÅÅH vilket underbart bröllopskort, motivet är ju såå fin.
    Såå snyggt dekorerad, ja HELT FANTASTISKT VACKERT KORT helt enkelt :)

    KRAM MAJSAN

    SvaraRadera
  3. Hej!

    Vad kul att du hittat till min blogg så att jag hittade hit =)
    Tack för din fina kommentar, ja man får bara bestämma sig att börja skära i de snygga papprena,hihi. Har blivit några köp om omgångar kan jag säga då jag inte tröttnar på dom.

    Vilket underbart bröllopskort du skapat!!
    Helt i min stil, älskar det.
    Så många finta detaljer, älskar swirls och bling, så underbart!
    Stämplen är så fin och snyggt färglagd.

    Ha en bra tisdag!
    Kram Iffa

    SvaraRadera