söndag 1 juli 2012

Ett litet 80 årskort

Tack för de fina kommentarer jag får. Det värmer jättemycket ska ni veta! Jag tar mig en bloggrunda och ser allt fint ni gör samtidigt och får massor med inspiration!

Jag har haft lite pysselvila ett tag då det har varit rätt intensivt med korttillverkning den sista tiden. För att inte tappa lusten helt, har jag tillåtit mig själv att vila och göra andra saker den lediga tid jag haft. Men jag har ändå en hel del kort som jag inte hunnit visa. För en tid sedan fick jag en beställning på ett 80 årskort som jag tänkte visa idag. 
 
Papper kommer från Maja Designs nya kollektion - tycker jättemycket om dem - och staket och vit blomma är dies från Magnolia.
I hörnet har jag lagt lite rosor och pyntebär som jag både glittrat samt haft lite Crackle Paint på. 
Jag har även stämplat på några ställen med stämplar från pinkpaislee.
 
Motivet är från Magnolia och jag har målat med Distress Ink dynor och vattenpensel. Blommor och klänningskant är glittrade med Glitter Stick Star Dust.
Kanterna är rivna och infärgade med Vintage Photo. Hörnet är en Quickutz die som jag tycker mycket om. Därför får den vara med på många av mina kort ;)

Hoppas Du får en fin avslutning på denna helg. Tack för att Du tittade förbi!

Kram
 


5 kommentarer:

  1. Så härligt kort!
    Underbar färgläggning och jag gillar alla dina blomdekorationer!!!

    KRAM SUSY

    SvaraRadera
  2. Åh,vilket underbart kort!! Motivet är såå fint målat. Och papperna från Maja är helt klart en favorit för mig:)
    Gillar glittereffekten som du gjort på blommorna!!
    Kramis

    SvaraRadera
  3. Men vilket underbart kort, massa fina detaljer att titta på och motivet är ju såå underbart söt, gillar massor :)

    KRAM MAJSAN

    SvaraRadera
  4. Vilket underbart fint kort du har gjort :)

    SvaraRadera
  5. Mycket vackert 80års kort! De stämplarna du stämplat runtom både texten o swirlen blev jag väldigt förtjust i, är alla fr pink paisley? Vad heter de? Tack för inspirationen! Kram

    SvaraRadera