lördag 19 maj 2012

Fader vår

Äntligen helg igen och solen skiner! Det kan inte bli bättre. 

Idag tänkte jag visa Dig ett konfirmationskort jag gjorde för ett tag sedan. Jag satt ett tag innan jag visste vad jag skulle göra, men så kom den självklara idén upp att göra det som en bibel - ett bokkort helt enkelt. Så här blev resultatet:
Papper kommer från Inkido och heter Forever. Samtliga kanter är rivna och chalkade med Vintage Photo.  Textstämpeln kommer från Gummiapan. Fjärilsstansen är en Martha Stewart.
På kortsidan har jag skrivit namnet med alfabetet Storybook och årtal med alfabetet Metro.
Boken sitter ihop med ett Vintage band.
En detalj på papperet är att jag strukit Distress Stickles Rock Candy över blomman för att få den att skimra.
Ett blomhörn med olika rosor, cherryblossom, pyntebär samt rosblad die och hjärtswirl från Magnolia.
Insidan är gjord med samma papper och den högra sidan är plats för hälsning där jag även hängt en charm i form av ett kors.
I själva "boken" har jag använt en stämpel från Magnolia och den är målad med Promarker och Polychromepennor.
Jag använde Crackle Accents för att få en krackelerande effekt på fönster, tak och dörr.

 
I ena bokväggen har jag stuckit in en text med "Fader vår" som är färgad med Distress Ink Vintage Photo
Baksidan gjorde jag bara enkel med samma papper och rivna kanter. 
 
Jag hoppas att "boken" kommer att blir uppskattad. Den var jätte rolig att göra iallafall. 

Ha en superfin helg så ses vi snart igen! Tack för att Du tittade förbi.

Kram



2 kommentarer:

  1. OMG SÅÅ VACKERT, jag tittar och tittar och ser massa nya fina detaljer hela tiden, och så snyggt inuti kortet med kyrkan, oj oj oj vilket jobb du lagt ned på detta underbara bokkort, supersnyggt :)

    KRAM MAJSAN

    SvaraRadera
  2. Vilket fint bokkort!! Jättesnyggt!

    Kram Jessica

    SvaraRadera