söndag 8 april 2012

Glad Påsk

Jag hann inte göra mer än två påskkort i år. Tiden räckte inte till och det kanske inte blev de mest fantastiska korten, men de får duga. 
 
Till mitt första kort använde jag mig av ett papper jag inhandlat i USA och kommer från American Crafts. Kantstans, blomswirl och staket kommer från Magnolia.
Stämpelmotivet kommer från Magnolia och är målad med Promarker pennor samt Polychromes pennor som jag suddat ut med lösningsmedel. Äggskalet är målat med Crackle Accents för att få den krackelerade effekten. 
Lite blommor i hörnet som jag lagt lite Stickles Stardust och Crackle Paint Picket Fence på. 
En tag som jag knutit lite band samt hängt en liten charm i. Under motivet skymtar lite gasväv och wellpapp med Crackle Paint på. Älskar dessa två element på kort just nu. 
Till mitt andra kort använde jag mig av ett papper från My Minds Eye.
Stämpelmotiven är båda från Magnolia och jag har maskat ihop dem till en och därefter färglagt på samma sätt som ovan. Det är inte färger som jag brukar använda mig av på nåt av dessa kort, men det känns som att det ska vara mer färg på ett påskkort.
Lite blommor i hörnet, en kvist från en Magnolia die och lite vit krackeleringsfärg för snygg effekt. Jag har även kletat in samma färg på gasväven under samt på en liten bit wellpapp i högra hörnet.
Staketet och kantstansen som skymtar är också från Magnolia. 

Fortsatt GLAD PÅSK önskar jag er och tack för era kommentarer. De värmer!
 
Kram
 



 

1 kommentar:

  1. ÅÅÅH inte fantastiska ?, JAG TYCKER DOM VAR OTROLIGT FANTASTISKA, HELT UNDERBARA KORT, man blir ju så glad av att titta på dom, superhärliga :)

    KRAMEN MAJSAN

    SvaraRadera