lördag 29 oktober 2011

Bus eller godis

Jag fick för mig att göra ett Halloween kort. Jag ville göra ett kort som jag kunde fylla med godis så det blev som en present samtidigt. Det var roligt att experimentera med färg och en lite spöklik stil. Hoppas ni gillar det!
 
Papperet med pumpor kommer från Panduro där jag har rivit kanterna och gnuggat in Distress Ink Black Soot. Spindelväven och lyktstolpen kommer från en Quickutz die. Kanten är en stans från Martha Stewart. Jag har målat några ställen med Distress Crackle Paint Picket Fence som jag sedan tonat ner med Vintage Photo.

På kortsidan har jag stansat ut bokstäver från alfabetet Metro.
I hörnet har jag satt rosor, Cherry Blossom och ett löv som fått krackelera, samt ett svart skelettlöv. De är glittrade med Stickles Platinum.
 
Stämpeln kommer från Magnolia och den är målad med Promarker samt Polychrompennor med asamias MCP-teknik. Motivet är sedan glossat, krackelerat och glittrat lite här och där. Precis som jag bruakr göra ;) På kanterna har jag stämplat med stämplar från Stempelgledes Grounge Collection.


På insidan har jag använt samma papper och gjort en liten ask där jag stoppat mottagarens favoritgodis. Den vita kanten runt är från Nellie Snellen die. På vänstersidan gjorde jag en liten ficka där jag stoppade ner en tag där jag skrev hälsningen.

Ha en fortsatt fin helg!
Kram


2 kommentarer:

  1. Jättekusligt, men jättefint kort!:) Fint sätt att ge bort godis på!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Å vad roligt att du testade MCP, det blev kanonfint!

    SvaraRadera