söndag 28 augusti 2011

30 årskort

Min kusin fyller 30 på onsdag. Jag gjorde ett vanligt enkelt 15x15 kort den här gången. Jag använde min nya stämpel från Kenny K. Det finns massor med fina stämplar i det märket som är lite tuffare. Tyckte att det passade till en kille. 

Papper kommer från Panduro, där kanterna är rivna. Tårtpapperet bakom är en Cheery Lynn die som jag klippt ett ljusare papper bakom för att få den att synas bättre. 

Motivet är målat med Promarker och läppar, armband samt skärpspänne är glossat med Glossy Accents. Håret är glittrat med stickles Crystal. Motivet är utstansat med en spellbinder och kanter är stämplade med Grounge Collection.

Siffrorna är utstansade från ett alfabet som heter Aquarius. Därefter har jag lagt på Crackle Accents för att få dem att krackelera.

Jag har gjort några fler kort, men då jag inte levererat dem än, så kan jag inte visa upp dem på bloggen. Men snart. Håll utkik!

Ha en härlig söndag!

Kram
 



4 kommentarer:

  1. Kenny K! Ska nog prova dem oxå. Snyggt målad t-shirt!

    SvaraRadera
  2. Vilket finfint kort, kul stämpel och fina detaljer.

    SvaraRadera
  3. Jättesnyggt kort! Ser ju inte ut som nån brist på idéer där inte... :-)
    Tror att jag måste skaffa lite såna där stämplar också, dom är ju coola... eller så kan jag ju låna dina ;-)

    Kram Charlotte

    SvaraRadera
  4. Åsalill, hur fint var inte detta?!? Håller med om att Kenny K är hur coola som helst, väntar just nu på en till mig!:) Underbart färglagt och så fint med effekterna på hår mm.

    Är så himla glad att jag hittade din blogg, blir lika glad varje gång jag är här!

    SvaraRadera