måndag 11 juli 2011

Lars ♥ Sara

I helgen var det ännu ett bröllop då min väns bror gifte sig. Jag fick göra bröllopskortet och jag gjorde en lite annorlunda kortvikning den här gången.
Framsidan är ganska enkel och jag har stansat ut en Spellbinder i form av ett hjärta som heter Classic Scalloped Heart. Texten har jag skrivit ut på datorn och typsnittet heter Brush Script Std. Papperet kommer från Panduro och kanterna är chalkade med  Creamy Brown. Hjärtanen längst upp till höger kommer från Panduro. Kortet håller ihop med hjälp av ett mörkrosa organzaband.
När man knyter upp rosetten och viker ut kortet blir det så här. Brudparet kommer från Magnolia och är målad med Promarker pennor. Det vita papperet bakom kommer också från Panduro. Den grå bården på sidan kommer från en Martha Stewart stans.
 
 En närmare bild på bröllopsparet.
På ena sidan har jag stämplat en text med Distress Ink Vintage Photo och embossat med Clear embossingpulver. I hörnen har jag stansat ut ett hörn från Quickutz.
Runt stämpeln har jag lagt en glitter ram med Stickles Platinum samt glittrat blommorna med samma Stickles. Skorna har fått lite Glossy Accents på sig. 

Jag hörde att det var ett fint bröllop och jag hoppas de tyckte om kortet. Lyckönskningar från mig.

Kram 

2 kommentarer:

  1. Det är ett kort som passar mig bra så jag liftade. Tack för inspirationen!

    SvaraRadera
  2. Åh ett så ljuvligt och välarbetat kort! Härliga färger och dekorationer! Brudparet får ett fint minne för livet.
    Kram!

    SvaraRadera