torsdag 2 juni 2011

Tomas och Kim

Våren och sommaren innebär många bröllop och jag har fått flera uppdrag att göra bröllopskort vilket jag tycker är jättekul. En kollega på jobbet ska på ett bröllop nu den 11/6 och det är ett historiskt bröllop då det är den första homosexuella vigseln i GA kyrkan här i Sundsvall. Jag åtog mig uppdraget att göra ett kort och det var lite pyssel innan jag fick till det, men jag känner mig ändå nöjd med resultatet. Så här blev det:

De stiliga herrarna samt kyrkan är ifrån Magnolia och de har jag maskat ihop för att få EN bild. Då motivet blev ganska stort gjorde jag kortet 16x15 istället för 15x15 som jag annars brukar göra. Himlen och marken är färgade med Distress Ink färgerna Stormy sky och Vintage photo. Papperet bakom är från Panduro. Texten på namnen kommer från ett typsnitt som heter Ginga och det är utskrivet från datorn. De tre pärlhjärtanen i nedre vänster hörn kommer från Panduro och de vita halvpärlorna i det övre högra hörnet kommer från Inkido.


Färgläggningen är Promarker pennor och detaljer på skor, hatt, scarf, pipa och knappar är Glossy Accents. Jag gillar den matchande kostymen på dessa stämplar.

Kyrkans fönster har fått krackelera med hjälp av Crackle accents.

Ett litet hjärta i brons hänger ned i ett pärlfloss. Samtliga blommor är glittrade med Glitter stick Crystal. Texten på datumet är utskrivet från datorn och typsnittet heter Brush Script.

Nu ska jag börja på nästa bröllopskort. Ha en härlig helgdag!
Kram  
//Åsalill









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar