torsdag 9 juni 2011

Studentkort

Jag har gjort två studentkort till denna vår. Det är till en tjej och till en kille. Det till killen blev nästan exakt som det förra jag gjorde, bara lite andra dekorationer och små detaljer skiljer dem åt. Jag ville behålla känslan av skolan i bakgrunden och såklart färgerna blått och gult. 

Studentkillen är från Magnolia som jag maskat ihop med stämpeln "Stad". Jag har på det här kortet också bara använt mig av två av husen (hela stämpeln innehåller tre hus). Färgläggningen är gjord med promarker och himlen och marken med Distress Ink. Stämpeln "Student" kommer även den från Magnolia och är embossad med blått pulver. Det är även Grattis stämpeln som är en trästämpel som jag köpt på Akademibokhandeln för längesen. På höger kant har jag även lagt in en glimt av en annan stämpel som heter Splash från Inkido.
Siffrorna är utstansade i min Cuttlebug och kommer från en alfabet som heter Sophisticate. På dem har jag lagt Glossy Accents. Bården på det blå papperet är en die som kommer från Magnolia och heter Antique Lace. På den har jag lagt lite Glitterstick Crystal. Jag har stämplat en klocka i hörnet på kortet som symboliserar tiden för studenterna. Klockan är slagen och sången sjungs på trappan: "Sjung om studentens lyckliga dar..". Klockan kommer från Panduro.

Jag har givetvis använt mig av Glossy Accents och Crackle Accents på det här kortet också. Gillar effekten av dessa två små flaskor och kan inte tänka mig att göra ett kort utan dem. Glaset och några fönster har fått krackelera och mössa, slips, skor och siffror har fått glossa.
 
Det andra kortet var till en tjej och där använde jag samma teknik genom att maska ihop två stämplar. Studenttjejen från Magnolia först, och därefter "Gammal ek" från Magnolia. Grattis är utstansat med ett alfabet som heter Metro och siffrorna är från ett alfabet som heter Zoe.
Jag gillar trädet jättemycket men det tar sin lilla tid att färglägga. Jag använder Promarker pennor och till stammen och grenarna har jag använt tre färger - Tan, Caramel och Cocoa. Bladen är därefter målade med först Leaf Green och därefter Forest Green. Efter det har jag Använt Glitter Stick grön från Panduro.

Blommorna går i grönt, vitt, beige och gult och bladen är en QK som jag lagt några droppar Gloss gel på för att det ska se ur som dagg.
Det var student 2011 och deras framtid ligger vid deras fötter. 
Ha en trevlig kväll.

Kram 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar