torsdag 9 juni 2011

Love you forever

För ett tag sedan gjorde jag ett kort till min sambo för att fira vår årsdag. Jag ville göra ett lite annorlunda kort och gjorde det som en boköppning. 
Jag mätte upp papperet 14,5x1x14,5 cm.
Runt kortet fäste jag ett band med små rosa hjärtan på och trädde dem i öljetter på fram- och baksida. Sedan knöt jag ihop kortet med en rosett.
På insidan av kortet gjorde jag en liten ficka där jag stoppade i några chokladhjärtan. Storleken på fickan gjorde jag 14x1x1 cm och jag hade en spetsbård upptill i form av Magnolias die som heter Tilda Lace
Framsidan av kortet blev klädd i kärlekens färg - vinrött. Den söta stämpeln är från Sarah Kay och den är målad med Promarker pennor. Stämpeln är utstansad med en Nellie Snellen die och kanterna är chalkade med Distress Ink Aged Mahogany. Papperet med hjärtan kommer från Panduro och på sidan har jag stansat ett papper med Marha Stewarts stans Valentine Lace. Stämpeln "Love you forever" har jag vunnit på tradera. Den är färgad med Distress Ink Aged Mahogany som jag sedan strött Clear embossingpulver över. 
Det vinröda papperet har jag embossat i min cuttlebug med en embossingfolder som heter Swiss Dots. På skorna har jag avänt Crackle Accents.

Kortet blev uppskattat och chokladen är uppäten. Ta hand om varandra!

Kram

1 kommentar: