lördag 18 juni 2011

Grattis farmor

I onsdags fyllde min kära farmor år och jag vet att hon blir glad när hon får ett handgjort kort från mig. Det brukar stå på köksbordet i veckor efter det. Så nu kan hon äntligen ta bort påskkortet och sätta dit ett nytt.

Jag gjorde ett ganska enkelt kort för att vara jag. Ganska rent och endast små detaljer. Det får inte bli för mycket, för då är det svårt att se. Tonerna gick i rosa och brunt och papperet med cirklar kommer från Dovercraft och heter Piece of cake. Jag har satt ett rosa Organzaband runt papperets nedre del och knytit en rosett. På det bruna papperets nedre del har jag satt några små rosa pärlor med hjälp av Pearlmaker.

Stämpeln kommer från Sugar Nellie Gorjuss Stamp och heter A little birdie told me. Min farmor tycker om fåglar och brukar sitta på sin bro och titta på dem när de äter på gården utanför. Hon kan vad alla sorter heter. Jag brukar fråga henne vad det är för fågelart, och hon imponerar alltid när hon kan deras namn. Jag är glad att jag vet hur en domherre ser ut :) Stämpeln är målad med Promarker pennor och sedan har jag glossat fågeln, strumpbyxornas ränder och skärpet med Glossy Accents. Texten kommer från alfabetet Metro som jag stansat ut och använt Crackle Accents på. Stämpeln är utstansad med en Spellbinder Nestabilities som heter Beaded Circles. Jag har färgat nedre delen av stämpeln med Distress Ink Vintage Photo.

Det bruna papperet bakom är embossad med en folder som heter Victoria som jag köpte när jag var på Michaels i New York. Den stansade kanten är en Magnolia die som heter Antique Lace. Jag har använt rosa Pearlmaker på kanten av Spellbindern.

Nu står kortet på farmors köksbord och hon kanske tittar på fåglarna som pickar ute på gården. 

Kram på er!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar