fredag 13 maj 2011

Student 2011

Jag fick en beställning på ett studentkort till en kille och jag fick idén till kortet ganska direkt. Jag ville att kortet skulle gå i blått och lite gult och sen ville jag ha husen i bakgrunden som jag tycker representerar skolan. Såhär blev resultatet:

Studentkillen kommer från Magnolia som jag maskat ihop med husen som även de är en Magnolia stämpel som heter Stad. Här har jag använt två hus (stämpeln innehåller tre hus). Textstämpeln Student är också från Magnolia. Jag tycker verkligen om deras stämplar. Grattis stämpeln är från Vilda stamps och både den och studenttexten har jag embossat med ett blått pulver för att få en reliefeffekt. Siffrorna är utstansade med ett alfabet som heter Metro.

Både killen och husen har jag färglagt med Promarker pennor i olika nyanser. På studentglaset och fönstren har jag använt Crackle accents för att få dem att krackelera. På skorna, slipsen och mössan har jag använt Glossy accents för att få en glossy effekt. Jag tycker verkligen om att ägna tid åt detaljer på korten och tycker att det är det som gör helheten och får dem att bli unika.

Papperet kommer från Maja design och det har jag skrapat med en Edge scraper och sedan chalkat kanterna. På papperet har jag stämplat en klocka som kommer från Panduro. Jag tänkte att den kunde få representera tiden då studenterna äntligen får gå ut och sjunga studentsången. På siffrorna har jag även använt mig av crackle accents för att få den krackelerande effekten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar