fredag 27 maj 2011

Älskade mor

På söndag är det morsdag och jag ville göra ett lite annorlunda kort den här gången. Det blev en Vintage inspirerat kort med massor av detaljer och så här blev resultatet:

Ibland är det roligt att inte använda stämplar att måla utan använda färdiga bilder. Det finns massor med fina papper med olika Vintage motiv och här har jag använt ett papper som kommer från Pion design och heter Från mormors vind. Bilderna är jättesöta och jag tyckte just den här bilden passade till min mamma. 

Blommorna, hattnålarna, spetsen samt det beiga bandet kommer från ett vintagekit som jag vunnit på tradera. De två vita blommorna med den svarta brad och metallblomman i har jag stämplat med en textstämpel från Tim Holtz. Samtliga blommor är glittrade med glittersticket Crystal. Bakom syns en klocka som är en stämpel från Panduro

Jag hittade ett tunt papper som det lyser igenom på från Panduro. Kanten är glittrad med glittersticket Vintage Photo. På det bruna papperet under har jag stämplat med klockan igen och en annan stämpel från Tim Holtz. Texten Älskade mor har jag skrivit ut från datorn med ett typsnitt som heter Ginga. Det har jag vikt lite bubbligt och fäst med häftkuddar. Rosorna är infärgade med Distressdynan Vintage photo för att få en mer gammaldags look. Från den ena rosen har jag fäst ett metallhjärta som det står Made with love på i ett pärlfloss.
Alla kanter är rivna med min Edge scraper och chalkade med Vintage Photo. Längst ner har jag fäst en annan metalldekoration som jag tyckte passade så bra in på vintage looken.

Papperet till vänster om bilden kommer från Panduro och det har jag rivit lite och chalkat med Vintage Photo. Hörnet är en die från QuicKutz och den har jag målat med Crackle Paint Picket Fence för att få den att krackelera och se gammal ut. Kanterna är sedan chalkade med Distress dynan Vintage Photo. En stämpel från Tim Holtz är stämplad bakom. 

Tack för allt älskade mor!

Kram 

//Åsalill

1 kommentar: